Som man inbäddar får man titta


Så där ja!

Lyckades till slut med konststycket att ”bädda in” filmerna från mitt trevande försök till stand-up, direkt i bloggen.

Big deal, säger ni kanske. Men för mig är det det. jag är inte en vän av modern teknik, och de nya ”virala medierna” gör mig bara kallsvettig. Bara ordet ”virala medier” känns ju som att det är något man bara talar med sin urolog om.

Men som sagt. I fredags gjorde jag ett litet inhopp på ungdomscafe Exit på Bergagården i Åkersberga. Återigen är det Magnus fel…

Sist jag försökte mig på stand-up, var för 15 år sedan, och jag inledde min karriär med att svimma, trots att jag hade ett par minuter material kvar.

Nu gjorde jag ändå ett par försök till efter det, men sedan lade jag projektet på is. Eller snarare permafrost.

Att stå ensam på scen är något av det obehagligaste som finns, och all respekt till de komiker som gör detta på heltid.

Men nog pratat. Håll till godo med klippen, och har ni åsikter och synpunkter, skriv gärna. (jag kan ändå godtyckligt radera all kritik jag inte vill ta åt mig.)

Får jag tillräckligt mycket positiv feedback, kan det hända att jag återkommer med mer stand-up i fortsättningen.

 

 

 

 

Om nynarcissisten

Glappkäftad retoriker, koffeinmissbrukare, kulturkreatör och allmänt småbitter på det mesta. 'Jag diskriminerar ingen - jag har svårt för de flesta!'
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Som man inbäddar får man titta

  1. Fredrik Anrin skriver:

    Klockrent! Bra jobbat Stefan 🙂 Ledsen att jag inte kunde vara där, annat kom tyvärr i vägen.. Ha det så bra, och på återseende snart!

    //Fredrik Anrin

Kommentera

