Tomten var tidig i år. Del 3


Och naturligtvis ett enormt stort tack, till kvinnan som gjorde allt det här möjligt: Monica Rolfner.

Tack Monica, för en underbar pjäs. En studie i mänskliga relationer och en historia som berättas med värme och humor.

Tack, för att du lät Magnus få chansen att sätta upp den på scen. Och tack för karaktären Gunnar, som är något av det roligaste jag gjort på mycket, mycket länge.

Tack, för att du gjorde oss den äran att komma och titta på föreställningen och möta oss som arbetat med det här under hösten.

Tack, för alla one-liners som nu kommer att vara i cirkulation under en lång tid framåt.

Gunnar har en förmåga att säga ”Lägg av!!!” Men jag vill hävda det motsatta: Kör på!!!

Om du har några nya projekt som inte får gehör hos de etablerade ”finteatrarna” kan du alltid höra av dig till Magnus G. Bergström, så ordnar han det ska du se. Och jag kommer att komma till undsättning om det skulle behövas.

Än en gång, Monica, ett stort tack! Och jag hoppas att du får en underbar jul!!

 

Om nynarcissisten

Glappkäftad retoriker, koffeinmissbrukare, kulturkreatör och allmänt småbitter på det mesta. 'Jag diskriminerar ingen - jag har svårt för de flesta!'
Det här inlägget postades i Kultur, Självbekännelser. Bokmärk permalänken.

Kommentera

